fbpx

Stěhování z rodného hnízda čeká v životě snad každého z nás. Nemusí však vždy jít o noční můru, jak je často proklamované. Máme pro vás několik tipů, díky kterým zvládnete stěhování raz dva.

Nikdy nenechávejte stěhování na poslední chvíli. Pokud již znáte termín, alespoň měsíc předem musíte vyřešit, zda si na stěhování objednáte profesionály, nebo si vše oddřít sami. Také je potřeba objednat krabice a další obalový materiál, který budete při samotném aktu potřebovat. Doporučujeme nakoupit nejen krabice na vaše osobní věci a další vybavení, ale také fixační materiál a výplně a papírové ochrany hran a rohů na nábytek. Takto zabráníte zničení a odřeninám nábytku a podlah. Den před samotným stěhováním si sbalte extra tašku s oblečením a hygienickými potřebami, které budete během pár následujících dní potřebovat. V novém bytě pak nebudete muset zuřivě prohledávat všechny krabice, jen abyste našli kartáček na zuby. Na věci v krabicích se snažte vyhradit extra místnost, kam je budete během procesu balení odnášet. Pamatujte, že při balení se váš majetek prakticky zdvojnásobí, protože všechny věci budou venku ze skříní a pokud byste do toho nevnesli trochu organizace a pořádku, brzy by se ve vašem současném obydlí nedalo hýbat.

Jak správně balit

Při stěhování se přímo nabízí nejprve balit věci, které následující týden nebudete k životu nutně potřebovat. Mezi ty se řadí drobnosti, knihy, důležité dokumenty, nevyužívaná elektronika apod. Všechny krabice pečlivě označte a poznamenejte si i ty nejtěžší, které tak zůstanou na mužskou hrubou sílu. Křehké věci nezapomeňte řádně obalit novinami či bublinkovými fóliemi, aby se nerozbily. Při stěhování máte zároveň jedinečnou možnost zbavit se všeho nepotřebného a do nového bytu si odnést jen to, co opravdu chcete a využíváte. Odhoďte sentiment a konečně se zbavte staré beranice po dědovi či porcelánové srnky po babičce, která má své nejlepší roky už dávno za sebou. Tyto věci nemusíte nutně vyhazovat, ale zkuste různé azylové domy, dětské domovy a místní charity, zda by o ně neměli zájem.

Den D

 Když nastane den D a stěhovací firma či přátelé dorazí na místo činu, začněte nejprve s nejtěžšími kusy nábytku. Tak budou v novém obydlí jako první a po převezeni krabic do nich můžete věci rovnou uspořádat. Vězte, že do místnosti, kde jsou naházené všechny možné pytle a krabice, se s velkou šatní skříní nevchází zcela jednoduše. Po největším nábytku přicházejí na řadu elektrospotřebiče jako lednička, pračka, trouba a dále stoly, židle a pak už samotné věci v krabicích. Někde mezi nimi najděte místo i pro čtyřnohé zvířecích společníků, ti by se vám pak při předávání bytu akorát pletly pod nohy. Ať už bydlíte v pronájmu, nebo předáváte svůj starý byt novému majiteli, na finální úklid nikdy nezapomeňte. Vše je třeba zamést, otřít, zamalovat šmouhy apod. Totéž platí i ve společných prostorách. Podívejte se tedy, jak po stěhování vypadají společné chodby, výtah a schody. Na vybalování si dopřejte dostatek času a nic nevybalujte ledabyle. Vše uložte tam, kam daná věc patří, a dejte si na tom záležet. Berte systematicky jednu místnost po druhé, jako první však doporučujeme dát do pořádku ložnici, kuchyň a koupelnu, což jsou tři místnosti, které budete v nejbližší době skutečně potřebovat.